Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками
Це неприпустимо.
Що робити в таких ситуаціях?
☛ Перш за все, зверніться до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади.
☛ Якщо це не допомогло, подайте скаргу до НСЗУ Національна служба здоров’я України.
Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.
Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.
Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.
У скарзі обов’язково вкажіть:
Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
Дату події.
Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.
Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.
Деталі ситуації.
Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити за власний кошт.
Контакти для зв’язку.
Можливі порушення:
Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.
Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо).
Примус до сплати “благодійного” внеску.
Неетична поведінка співробітників.
Відмова у виписці е-рецепту на “Доступні ліки”.
Подати скаргу до НСЗУ можна:
Через електронну форму на сайті: https://service.e-health.gov.ua/…/osobisti…/citizen-form або за безоплатним номером 16-77.
Надіславши лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073).
Написавши звернення на особистому прийомі громадян.