Від реєстрації до відкриття рахунку та повідомлення про працівника – нові онлайн можливості ФОП в рамках урядового експерименту
Кабінет Міністрів України постановою від 04.08.2021 р. № 808 запровадив реалізацію протягом 2021-2022 років експериментального проекту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності шляхом отримання комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець". Вона складається з:
– державної реєстрації ФОП;
– державної реєстрації змін до відомостей про ФОП, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
– державної реєстрації створення ТОВ на підставі модельного статуту;
– державної реєстрації переходу ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту;
– подання повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунка;
– реєстрації платником єдиного податку;
– реєстрації платником ПДВ;
– видачі ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями;
– видачі ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами;
– видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями;
– видачі ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами;
– видачі ліцензії на оптову торгівлю пальним (за відсутності місць оптової торгівлі пальним);
– видачі ліцензії на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки);
– видачі ліцензії на оптову торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
– видачі ліцензії на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
– видачі довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
– реєстрації реєстратора розрахункових операцій та програмного реєстратора розрахункових операцій, а також пошуку фіскального чека;
– повідомлення про прийняття працівника (працівників) на роботу;
– реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
– подання інформації про попит на робочу силу (вакансії);
– державної реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів;
– реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
– видачі дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
– відкриття банківського рахунка.
Але перелік послуг, що входять до складу комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець", може бути збільшений або зменшений протягом строку реалізації експериментального проекту відповідно до рішення Міцифри та Мінекономіки.
У межах реалізації зазначеного експериментального проекту послуги надаються через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (Портал Дія) та вводяться з урахуванням готовності його програмних та технічних засобів.
Фізичні та юридичні особи добровільно приймають рішення щодо участі в експериментальному проекті. При цьому проект не впливає на можливість отримання фізичними та юридичними особами зазначених вище послуг в альтернативному порядку, передбаченому законодавством.
Також затверджено Порядок надання комплексної публічної послуги "е-Підприємець". Згідно з ним надання комплексної електронної публічної послуги (КЕПП) здійснюється на підставі одного запиту (заяви) заявника, сформованого за допомогою програмних засобів Порталу Дія, і документів та/або відомостей, необхідних для надання публічних послуг, що входять до складу такої КЕПП, за умови застосування заявником кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису. Портал Дія забезпечує можливість вибору заявником публічних послуг, які він бажає одержати у складі комплексної електронної публічної послуги.
До речі, публічна послуга з відкриття банківського рахунка буде надаватися у складі КЕПП банківськими установами, що мають дійсний укладений договір з Мінцифри щодо надання такої послуги з використанням Порталу Дія.