*

Про недопущення самовільних порубок захисних смуг лісів уздовж залізничних магістралей

4 Лютого 10:10

Про недопущення самовільних порубок захисних смуг лісів уздовж залізничних магістралей

Захисні смуги лісів уздовж залізничних магістралей – це смуги лісу на території земель лісового фонду, розташовані з обох боків доріг і призначені для їхнього захисту від сніжних і піщаних занесень, селів, лавин, обвалів, осипів, ерозії і дефляції, а також для зниження рівня шуму, виконання санітарно-гігієнічних і естетичних функцій, огородження рухомого транспорту від несприятливих аеродинамічних дій. Вони є частиною складного інженерного комплексу колійного господарства і повинні бути біологічно стійкими, довговічними та постійно виконувати свої захисні функції, забезпечувати нормальний, безперебійний рух поїздів у будь-яку пору року.

Варто зазначити, що 1 га таких захисних насаджень знижує загальну забрудненість повітря на 10-35 %, також забезпечує зниження температури і

– вологості повітря у прилеглій до залізничного полотна зоні на 10-15 %;

– смуга деревно-чагарникових насаджень шириною 25-30 м знижує рівень концентрації вуглекислого газу на 70 %;

– поглинає 75-80 кг фтору, 200 кг сірчаного газу, 30-70 т пилу.

Лісові насадження в умовах роботи залізничного транспорту захищають земляне полотно та цивільні споруди від негативного впливу водних потоків, закріплюють ґрунти, прикривають лінії зв’язку, автоблокування, централізації та сигналізації від впливу вітру та інтенсивного утворення льоду являються надійним засобом захисту залізничних шляхів від сніжних і піщаних заносів, зсувів та селевих потоків, знижують опір вітрових потоків руху потягів. Смуги, створені вздовж залізничних колій, позитивно впливають на підвищення урожайності сільськогосподарських культур, які розташовані на прилеглих полях, також захищають посіви від забруднення шкідливими речовинами, які виділяються залізничним транспортом. Так, на ділянках без лісових смуг, або за наявності останніх із розладнаною структурою, значною мірою спостерігається забруднення рослин важкими металами. На ділянках магістралей із захисними лісонасадженнями сильне забруднення є характерним лише у 15-метровій зоні від колії до смуги.

Впродовж 2021 року в захисних лісонасадженнях на землях залізниці Жмеринської дистанції  захисних лісонасаджень регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» в межах Коростенського району Коростенської міської територіальної громади порушено ст. 246 КПК України самовільна порубка лісу, що має не тільки законні наслідки, а й природоохоронне, екологічне, естетичне та загальнодержавне значення.

Тому нагадуємо, що згідно Кодексу України про адміністративні правопорушення:

Стаття 651. Знищення або пошкодження полезахисних лісових смуг та захисних лісових насаджень

Знищення або пошкодження полезахисних лісових смуг, захисних лісових насаджень вздовж берегів річок, каналів, навколо водних об’єктів, гідротехнічних споруд, на смугах відводу автомобільних доріг, залізниць та інших захисних лісових насаджень – тягне за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до сорока п’яти (510-765 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від шістдесяти до дев’яноста (1020-1530 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Чат-бот Гаряча лінія